Пейзажът на социалните мрежи в Япония е изключително разнообразен, вариращ от бизнес ориентирани приложения до приложения за отдих и социализиране, които улесняват широката аудитория в световен мащаб. 

Най-използваните платформи за социални медии на японската пазар са Facebook, Twitter, Instagram и Line. 

71 млн

души е активната рекламна аудитория в LINE

38.6 млн

души е активната рекламна аудитория в Twitter

27 млн

души е активната рекламна аудитория в Instagram

25 млн

души е активната рекламна аудитория във Facebook

LINE има внушителните 71 милиона активни потребители месечно към 3-тото тримесечие на 2017 г. Социалната мрежа е основана в Япония и акумулира 92,8% от мобилните потребители на страната годишно (Statista, 2017). Японските брандове, които започнаха да използват Line за маркетинг цели, постигнаха голям успех по отношение на разпознаваемост на марката, прониквайки в специфична целева аудитория и генерирайки активно присъствие онлайн на пазара. Някои от новите акаунти на Line са Louis Vuitton, Burberry, Michael Kors, Coach, Dior, Fendi и Prada. 

 

Нека разгледаме Facebook и релевантността на мрежата на японския пазар. В момента активните потребители на Facebook в Япония са почти 25 милиона. Платформата се използва както от мъже, така и от жени, въпреки че превес се наблюдава сред мъжете в Япония. Най-активни са потребителите на възраст 25-44 години (Humble Bunny, 2017). В Япония Facebook расте доста бавно в сравнение с конкурентите си. Въпреки че мрежата е утвърдена на японския пазар, все още не е достигнала популярността на Twitter и Line.

 

31,51% от населението на Япония е в Twitter, като най-високата активност на потребителите се проявява във възрастовия диапазон 20-29 (30.19%) (Wong, 2017).  Някои от японските компании, които използват Twitter са Kirin, Orbis, Panasonic Japan, BTS Japan и Japan Airlines. Препоръчваме платформата да се използва за изграждане на онлйан присъсвие и репутация и разпознаваемост на бранда.

Заявете консултация

Движите дигиталния маркетинг на проект сами или с агенция и се чудите дали и как можете да подобрите представянето си в социалните мрежи или дали он-лайн магазинът ви има потенциал? Заявете безплатна консултация с нашия управител – Александра Русева, за да получите бърз одит на текущото състояние на дигиталните ви активи и персонализирани съвети за развитие на бранда в дигитална среда.